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New/Nouvelle Creation

This work invites audiences on a psychedelic voyage to a parallel universe inhabited by beings who are both a reflection and refraction of the world as we know it. In contrast to science fiction that often imagines future societies void of emotion, this community proposes an empathetic utopia, playful and fluid in its existence. Through a total immersion of the senses, the public will be transported to an alternative space where the body rejoices in pleasure and renewal.

Un voyage psychédélique dans un univers parallèle où vivent des créatures qui sont à la fois une réflexion et une réfraction de notre monde actuel. En contraste à la science-fiction souvent vide de toutes émotions, cette communauté propose une utopie empathique qui offre une version fluide et ludique de l’existence. Grâce à une immersion totale des sens, le public sera transporté dans un espace alternatif où les corps exultent le plaisir et donnent le goût du renouveau.


 

(2023) Agora de la Danse, Montréal

Concept and/et Direction: LA TRESSE
 

Interprètes à la création/Dancer-collaborators: Geneviève Boulet, Rakeem Hardy, Lucy May, Erin O’Loughlin, Matthew Quigley, Laura Toma
 

Lighting Design/Éclairages: Hugo Dalphond
 

Musical Score/Trame Sonore: Richard “Shash’U” St-Aubin
 

Dramaturge: Angélique Willkie
 

Costumes: Marilène Bastien

Creative residencies/Résidences de Création: Agora de la Danse, Diffusion Hector Charland, Fondation Margie Gillis, Louise Lapierre Danse

Support/Soutien: Canada Council for the Arts/ Conseil des Arts du Canada

© Sarah Flack

Collaborating Artists / Artistes Collaborateurs

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LUCY M. MAY is a contemporary dance artist based in Montreal. Her choreography, including Anima/Darkroom, Vivarium, Le Goulet and Esemplastic Landing, often asks how environments thread their way through human movement. Formerly a member of Compagnie Marie Chouinard, Lucy continues to perform independently with artists such as Margie Gillis. A graduate of EDCM and CODARTS, Lucy has practiced Krump since 2016. Her work has been presented in Quebec, Ontario, New Brunswick, Nova Scotia, Alberta, Saskatchewan, and Sweden.

LUCY M. MAY est une artiste en danse contemporaine établie à Montréal. Sa chorégraphie, notamment Anima/Darkroom, Vivarium, Le Goulet et Esemplastic Landing, questionnent comment les environnements se tissent au mouvement humain. Auparavant membre de la Compagnie Marie Chouinard, Lucy continue de performer de manière indépendante avec des artistes comme Margie Gillis. Elle est diplômée de EDCM et CODARTS, et pratique le Krump depuis 2016. Son travail a été présenté au Québec, en Ontario, au Nouveau-Brunswick, en Nouvelle-Écosse, en Alberta, en Saskatchewan et en Suède.

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RAKEEM HARDY, originally from Toronto, Canada, received their BFA from the State University of New York at Purchase College. In 2020, they were the recipient of the Thayer Fellowship Award. Through their time at Purchase, they performed works by Ohad Naharin, Doug Varone, Sidra Bell, Norbert De La Cruz III, and Roderick George. They received additional training abroad at the Taipei National University of the Arts (Taiwan), and performed as part of the Kuandu Arts Festival. They attended Springboard Danse Montreal under the direction of Alexandra Wells and performed pieces by Crystal Pite, Alejandro Cerrudo, and Aszure Barton. In 2019, they were a collaborator in the creation of Madonna’s Madame X Tour. Rakeem has had the pleasure of performing with A.I.M by Kyle Abraham, Côté Danse, Loni Landon Dance Projects, and Gallim Dance.

RAKEEM HARDY, originaire de Toronto, détient un BFA du Purchase College de l’Université d’État de New York. En 2020, iel reçoit le Thayer Fellowship Award, décerné par la SUNY. Iel interprète des œuvres de plusieurs artistes, dont Ohad Naharin, Doug Varone, Sidra Bell, Norbert De La Cruz III et Roderick George. Grâce à sa formation à Purchase, Rakeem a été également sélectionné·e pour étudier à l’étranger à l’Université nationale des arts de Taipei, à Taïwan, où iel se produit dans le cadre du Kuandu Arts Festival. Rakeem reçoit une formation supplémentaire à Springboard Danse Montréal, où iel interprète des pièces de Crystal Pite, Alejandro Cerrudo et Aszure Barton. Rakeem a travaillé·e en tant qu’artiste invité·e avec A.I.M by Kyle Abraham, Gallim Dance, Loni Landon Dance Projects, et a participé·e à la création du Madame X Tour de Madonna en 2019.

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MATTHEW QUIGLEY is a dancer and creator based in Montreal. He studied ballet at Canada's National Ballet School and then went on to study dance at The Juilliard School receiving his BFA in 2019. In New York, he worked with Company Stephanie Batten Bland, performing works Look Who’s Coming to Dinner at La Mama and Movements Out of Single Use Plastics at the UN in NYC. He collaborated with choreographer  Roy Assaf,  performing 25 People, Andrea Miller for Gallim’s Stone Skipping during their Met Museum residency, and performed a solo by Danielle Agami  during his senior year. He is also an active choreographer, creating work for stage and film — most recently releasing a short film entitled Dino — and is an avid photographer and visual artist.

MATTHEW QUIGLEY est un danseur et créateur basé à Montréal. Il a étudié le ballet à l'École nationale de ballet du Canada, puis a étudié à la Juilliard School où il a obtenu son baccalauréat en beaux-arts en 2019. À New York, il a travaillé avec la compagnie Stephanie Batten Bland, interprétant les œuvres Look Who's Coming to Dinner à La Mama et Movements Out of Single Use Plastics à l'ONU à New York. Il a collaboré avec le chorégraphe Roy Assaf, interprétant 25 People, Andrea Miller dans la pièce Stone Skipping lors de leur résidence au Met Museum, et a interprété un solo de Danielle Agami au cours de sa dernière année. Il est également un chorégraphe actif, créant des œuvres pour la scène et le cinéma. Il a récemment sorti un court métrage intitulé Dino et est un photographe et artiste visuel passionné.